mandag den 1. februar 2016

Blomstermaleri

Da jeg var ved rydde op på min telefon, fandt jeg nogle fotografier, jeg tog i september, som jeg gerne vil dele med jer.

På Billedskolen lavede vi nogle malerier i flere lag, hvor vi brugte akrylmaling og poscatusch.

Alle fik udleveret et lærred i 30 x 30 cm, som fik en lasering med en tynd blå maling. Jeg havde blandet 3 forskellige blå nuancer op med vand, som børnene kunne bruge frit. Der blev malet med pensler og svampe. Der blev dryppet og sprøjtet en del.

Mens malerierne tørrede, fik alle en blomst, som de skulle kigge på. Vi brugte georginer og stokroser, men man kan bruge en hvilken som helst blomst.



Efter skitsearbejdet fandt vi stencil og skabeloner frem. Hvis man bruger dem med måde, synes jeg, det kan være en fin mulighed for at skabe struktur og liv i farverne. Vi brugte kun blå og grå nuancer. Børnene blandede selv de farver, de gerne ville bruge.

Så blev blomsterne tegnet op på lærredet med poscatusch, hvorefter børnene malede dem med enten akrylmaling eller tuschene.

Sidste del af processen var at tegne mørke skygger af frøstande. Vi brugte græsser og røllike. Jeg fandt nogle gamle overheadprojektorer frem, som vi lage frøstanden på, så den kastede skygger direkte på lærredet, så vi kunne tegne efter dem.













2 kommentarer: